www.transicionestructural.NET es un nuevo foro, que a partir del 25/06/2012 se ha separado de su homónimo .COM. No se compartirán nuevos mensajes o usuarios a partir de dicho día.
Spanish inflation rises less than expected to 3.5%Spanish consumer prices rose at a slower annual rate than forecast in October, adding to economists’ expectations for a fall in overall eurozone inflation this month.The Spanish statistics office said on Monday the harmonised index of consumer prices hit a six-month high of 3.5 per cent this month, up from 3.3 per cent in September, reflecting higher energy inflation. This was below economists’ forecasts of 3.7 per cent in a Reuters poll.Core inflation in Spain, which excludes energy and fresh food prices, dipped from 5.8 per cent to 5.2 per cent. Eurozone inflation is expected to fall from 4.3 per cent in September to a more than two-year low of 3.4 per cent when data is released on Tuesday.
German economy shrinks in third quarterThe German economy contracted 0.1 per cent in the three months to September as weaker household consumption offset a pick-up in investment.The federal statistical agency also revised up gross domestic product figures for the previous two quarters, indicating that Europe’s largest economy did not shrink as initially indicated.The slight third-quarter contraction in German output marked a deterioration from upwardly revised 0.1 per cent growth in the second quarter and stagnation in the first.The IMF this month predicted that Germany would be the worst-performing major economy this year, slashing its forecast for GDP to shrink by 0.5 per cent. By contrast, the US economy is expected to grow by 2.1 per cent.
German inflation drops to lowest level since June 2021 at 3%German inflation has fallen faster than expected to 3 per cent, its lowest annual rate since June 2021, as a sharp slowdown in prices in many areas brought some relief to consumers in Europe’s largest economy.The drop in the harmonised index of consumer prices in Germany from 4.3 per cent in September was mainly due to falling energy prices and lower food inflation, the federal statistical agency said on Monday. Economists had forecast a rate of 3.3 per cent in a poll by Reuters.The core rate of inflation, excluding more volatile energy and food prices, fell from 4.6 per cent to 4.3 per cent. Month-on-month inflation turned negative for the first time since May as prices fell 0.2 per cent.
HSBC chief says worst is over for China real estateCrisis-hit sector had ‘deep’ correction but can now recover, says Noel QuinnThe chief executive of HSBC said he believed China’s property sector has hit its lowest ebb and can begin to recover, even as banks take hundreds of millions of dollars in charges over their exposure to a crisis in the sector.Speaking as the bank announced its third-quarter earnings, which included a $500mn provision related to commercial property in mainland China, Noel Quinn said Beijing’s most dramatic actions to rein in excesses in the industry were over.“If you look at the policy correction that took place . . . they went very deep and hard over a short period of time,” he said. “The sector itself has bottomed and it now has to recover from that new lower position.”“Does that mean that there aren’t any further issues to emerge? No, there’s always a risk of some developers having further problems,” Quinn added.China’s real estate sector tipped into crisis two years ago when the heavily indebted developer Evergrande defaulted.HSBC has twin bases in the UK and Hong Kong, which gives it closer ties to China than other western banks. It has $13.6bn in total exposure to commercial real estate in the country.Last week, HSBC’s smaller rival Standard Chartered announced higher than expected charges, largely due to its China exposure, causing its shares to tumble.Separately, HSBC on Monday announced a further $3bn in share buybacks as it continued to benefit from higher global interest rates.The London-listed lender reported pre-tax profit of $7.7bn, less than the $8.1bn analysts had estimated due to higher than expected costs, though still far greater than the $3.2bn profits of a year earlier. The shares rose 0.7 per cent.“We have had three consecutive quarters of strong financial performance,” said Quinn, adding that the bank’s “good broad-based growth” was “supported by the interest rate environment”.The latest buyback means HSBC has pledged to repurchase $7bn of stock this year and paid three quarterly dividends of 10 cents a share. The returns to shareholders have addressed a key concern of its largest investor, Chinese insurer Ping An, which had been agitating for the group to break itself up to improve shareholder returns.Ping An suspended its campaign after other shareholders rejected its proposals at the bank’s annual meeting in May.HSBC, one of the world’s largest banks with $3tn of total assets and $1.6tn of customer deposits, has been a big winner from higher interest rates, which have helped it earn more on the difference between what it pays on deposits and what it charges to lend.HSBC did make some strategic concessions in the wake of Ping An’s challenge, and is close to selling businesses in several countries on the periphery of its network. The $10bn sale of its Canada unit to Royal Bank of Canada, and the disposal of its French retail business to US private equity group Cerberus, are both due to be completed early next year.Georges Elhedery, HSBC’s chief financial officer, said on Monday that the bank would “continue to look at our portfolio” and “assess what aligns to the value of our network”.However, he signalled that large-scale sell-offs were unlikely, saying: “Do not expect anything the size of Canada going forward.”Andrew Coombs, an analyst at Citi, said the buyback was “encouraging”, but noted that expenses were set to rise more than anticipated because of technology investments and integration costs related to the rescue of Silicon Valley Bank UK in March.HSBC said it would consider boosting bonuses to reward staff, which would increase costs by about 1 per cent. Elhedery said rising prices and inflation had “been a difficult pressure and beyond what we had expected”.HSBC makes the lion’s share of its profits in Asia. It has increased its presence in China, agreeing this month to buy Citi’s wealth management business in the country as it seeks to become Asia’s biggest wealth manager.Its net interest margin, a crucial measure of lending profitability, edged down to 1.7 per cent, two basis points lower than the previous quarter. The bank said this was because some customers were choosing to lock their money away in term deposits in order to get higher interest payments.
EL CONFLICTO CIVIL PALESTINO-ISRAELÍ NO ES COMPLEJO, SINO SIMPLE PERO COMPLICADO.—Los contestatarios conservadores, todo el día denunciando el contubernio judeo-masónico-comunista-woke-Soros_Agenda 2013, hacen como que se escandalizan porque,...
Cita de: Saturio en Octubre 30, 2023, 14:37:47 pmCita de: sudden and sharp en Octubre 30, 2023, 13:14:08 pm¿No parece que hayas visto la peli esa, de las Ardenas...?Se vuelven a patita... entre la nieve. ‐-------[ CABE preguntarse como saben los ronceros del AS, las cifras exactas de chatarra soviética desparramada por esa zona. Cifras dadas presuntamente de boca a boca por Zelensky a Sunak. No parece mala información... entre gol y gol del Bellingham ése, tantos blindados sin recuperar.Yo sí lo digo. Rusia está siendo barrida en el Dombass. (Pero es que yo sí he visto la peli.)Pues yo ni viendo toda la producción cinematrográfica mundial puedo hacerme una idea de lo que realmente está pasando.Yo he hecho mis cuentas pero mis premisas pueden estar equivocadas con lo que las conclusiones finales no serían correctas.Mis cuentas dicen que si Rusia no pudo con Ucrania, Ucrania no puede con Rusia ni en sueños y que para compensar la cosa es necesario un aporte de unos 500.000 millones al año por parte de occidente durante unos dos o tres años (como ya sabemos valen cosas indirectas como que Polonia les ceda los Mig 29 mientras se compra los F-35 o España entregue sistemas anticarro viejos mientras se compra los nuevos)Entre medio pueden pasar cosas, claro. Estoy hablando de que todos los demás factores permanecen constantes.Mis cuentas también dicen que Rusia no puede soñar con conquistar Ucrania, por eso me parece rarísimo un paso a la ofensiva.Pero vamos, que ya veremos.Esto no es un partido de fútbol para forofos.No hay peor ciego... que el que no quiere ver.Aquí, hay que tomar partido: con el bien, o con el mal. A modo del Apocalipsis. Con el Miedo o con la verde Esperanza.Elige campo. Oligarquía o Democracia. (Y deja de hacerte trampas al solitario. Con Espartaco o con quien NUNCA paga traidores.)
Cita de: sudden and sharp en Octubre 30, 2023, 13:14:08 pm¿No parece que hayas visto la peli esa, de las Ardenas...?Se vuelven a patita... entre la nieve. ‐-------[ CABE preguntarse como saben los ronceros del AS, las cifras exactas de chatarra soviética desparramada por esa zona. Cifras dadas presuntamente de boca a boca por Zelensky a Sunak. No parece mala información... entre gol y gol del Bellingham ése, tantos blindados sin recuperar.Yo sí lo digo. Rusia está siendo barrida en el Dombass. (Pero es que yo sí he visto la peli.)Pues yo ni viendo toda la producción cinematrográfica mundial puedo hacerme una idea de lo que realmente está pasando.Yo he hecho mis cuentas pero mis premisas pueden estar equivocadas con lo que las conclusiones finales no serían correctas.Mis cuentas dicen que si Rusia no pudo con Ucrania, Ucrania no puede con Rusia ni en sueños y que para compensar la cosa es necesario un aporte de unos 500.000 millones al año por parte de occidente durante unos dos o tres años (como ya sabemos valen cosas indirectas como que Polonia les ceda los Mig 29 mientras se compra los F-35 o España entregue sistemas anticarro viejos mientras se compra los nuevos)Entre medio pueden pasar cosas, claro. Estoy hablando de que todos los demás factores permanecen constantes.Mis cuentas también dicen que Rusia no puede soñar con conquistar Ucrania, por eso me parece rarísimo un paso a la ofensiva.Pero vamos, que ya veremos.Esto no es un partido de fútbol para forofos.
¿No parece que hayas visto la peli esa, de las Ardenas...?Se vuelven a patita... entre la nieve. ‐-------[ CABE preguntarse como saben los ronceros del AS, las cifras exactas de chatarra soviética desparramada por esa zona. Cifras dadas presuntamente de boca a boca por Zelensky a Sunak. No parece mala información... entre gol y gol del Bellingham ése, tantos blindados sin recuperar.Yo sí lo digo. Rusia está siendo barrida en el Dombass. (Pero es que yo sí he visto la peli.)
China Evergrande winding-up hearing adjourned as it seeks new debt dealHONG KONG, Oct 30 (Reuters) - A Hong Kong court gave China Evergrande Group (3333.HK) a five week reprieve to come up deal with creditors or face liquidation after the embattled developer said on Monday it was working on a revised debt restructuring plan.Due to an investigation into its flagship property unit, Evergrande was barred by mainland regulators from issuing new dollar bonds, a crucial part of the restructuring plan.Evergrande's lawyer told the court on Monday the company plans to "monetise the value" of its two Hong Kong-listed units.Evergrande has reached out to some bondholders with a new restructuring plan in the past two weeks, two sources said.The revised plan would allow bondholders to swap their bonds into equity and bonds tied to two listed subsidiaries, Evergrande Property Services Group (6666.HK) and Evergrande New Energy Vehicle Group (0708.HK). Any proposal no longer includes new notes to be issued by China Evergrande, they added.Evergrande did not respond to a request for comment.(...)
P. ¿Acaso no está Israel cometiendo también un delito de agresión?R. No, no es crimen de agresión, es legítima defensa. Israel está en su derecho de tomar medidas para protegerse. La cuestión es si lo está haciendo dentro de la ley. Cuando un país es atacado como lo fue Israel el 7 de octubre, está autorizado a usar la fuerza para defenderse. Rusia no actúa en legítima defensa, pero Ucrania sí. Si hay una analogía aquí es entre Ucrania e Israel en términos de uso legítimo de la fuerza, pero lo que no sabemos es si está en los límites de la ley.
Sudden, esto es una guerra de desgaste y Occidente no ha puesto sobre la mesa los recursos que pone Rusia porque no se lo puede permitir y Rusia si.
Sudden, históricamente los rusos pierden muchos hombres en combate. Pero consiguen avances poco a poco y desgastan a lo que queda del ejército ucraniano mientras siguen preparando a los 250000 tíos que en breve plazo van a cortar Ucrania en dos desde el norte.Mire, Sudden, los arsenales de la OTAN están vacíos. Los rusos fabrican a tres turnos. Las bajas rusas de 100000 muertos y 50000 incapacitados me las creo, pero es que las ucranianas ya eran esas - Von der Leyden dixit- hace un años. Ahora fácilmente son el doble. A Occidente no le quedan tanques y a los ucranianos no les quedan hombres, y los 100000 millones de dólares de Biden mal van a comprar tanques drones que no se fabrican. La única solucion es la partición de Ucrania en la línea del Dniéper por el norte y el enlace por Transistria ya, para evitar que pase eso mismo tras otros seis meses de masacre en primavera. Se salvan 150000 personas de morir y más miseria. Sudden, esto es una guerra de desgaste y Occidente no ha puesto sobre la mesa los recursos que pone Rusia porque no se lo puede permitir y Rusia si. Si el objetivo anglo es desgastar a Rusia para que no pueda ayudar a China, probablemente lo ha conseguido pero al coste de medio millón de muertos y heridos incapacitados y la destrucción de un país, cuando esto se tenía que resolver vía referéndums en las regiones de Ucrania de habla y cultura rusa. Europa no habría sufrido lo que ha sufrido, los ucranianos tampoco.
Lo otro ya es opinable. Yo creo que Rusia no puede ganar. (Ni mantener nada.)
Cita de: tomasjos en Octubre 30, 2023, 22:10:53 pmSudden, históricamente los rusos pierden muchos hombres en combate. Pero consiguen avances poco a poco y desgastan a lo que queda del ejército ucraniano mientras siguen preparando a los 250000 tíos que en breve plazo van a cortar Ucrania en dos desde el norte.Mire, Sudden, los arsenales de la OTAN están vacíos. Los rusos fabrican a tres turnos. Las bajas rusas de 100000 muertos y 50000 incapacitados me las creo, pero es que las ucranianas ya eran esas - Von der Leyden dixit- hace un años. Ahora fácilmente son el doble. A Occidente no le quedan tanques y a los ucranianos no les quedan hombres, y los 100000 millones de dólares de Biden mal van a comprar tanques drones que no se fabrican. La única solucion es la partición de Ucrania en la línea del Dniéper por el norte y el enlace por Transistria ya, para evitar que pase eso mismo tras otros seis meses de masacre en primavera. Se salvan 150000 personas de morir y más miseria. Sudden, esto es una guerra de desgaste y Occidente no ha puesto sobre la mesa los recursos que pone Rusia porque no se lo puede permitir y Rusia si. Si el objetivo anglo es desgastar a Rusia para que no pueda ayudar a China, probablemente lo ha conseguido pero al coste de medio millón de muertos y heridos incapacitados y la destrucción de un país, cuando esto se tenía que resolver vía referéndums en las regiones de Ucrania de habla y cultura rusa. Europa no habría sufrido lo que ha sufrido, los ucranianos tampoco.Referendum ya hubo: ni en Crimea.https://es.wikipedia.org/wiki/Refer%C3%A9ndum_de_independencia_de_Ucrania_de_1991Lo otro ya es opinable. Yo creo que Rusia no puede ganar. (Ni mantener nada.)
O el original de Naomi Shemer https://youtu.be/mjmMllp8hJg?si=hyxzzoMMoDvxpRue