www.transicionestructural.NET es un nuevo foro, que a partir del 25/06/2012 se ha separado de su homónimo .COM. No se compartirán nuevos mensajes o usuarios a partir de dicho día.
0 Usuarios y 5 Visitantes están viendo este tema.
Airbus trabaja en tres conceptos de aviones propulsados por hidrógeno[...] confía en poner en servicio una aeronave para 2035.Este tipo de propulsión es "un eje estratégico prioritario" para Airbus, señala Faury en una entrevista publicada esta noche en la web del diario Le Parisien, en la que no esconde su ambición de ser "el primer fabricante" del sector en llevar al mercado esta tecnología de aviones sin huella de carbono.El primer concepto con el que trabaja Airbus es el de un avión de configuración similar a los actuales, con un máximo de 200 pasajeros, y un alcance de 3.500 kilómetros, mientras que el segundo tendría motores de hélice, una capacidad de hasta 100 pasajeros y se destinaría a trayectos más cortos.[...]https://es.investing.com/news/commodities-news/airbus-trabaja-en-tres-conceptos-de-aviones-propulsados-por-hidrogeno-2038634
Ya sea para equipar vehículos eléctricos o almacenar la electricidad producida por instalaciones solares o parques eólicos, las baterías de iones de litio se han convertido en uno de los eslabones esenciales en la transición energética. Pero en algunos medios y en las redes sociales, su huella ecológica se destaca regularmente. Entonces, ¿las baterías están tan "sucias"?En particular, las baterías gigantes se utilizan cada vez más para equilibrar las redes eléctricas. En este caso, permiten evitar el riesgo de apagón. Pero un número creciente de hogares y empresas también los están instalando para almacenar la electricidad producida por sus paneles fotovoltaicos.Las críticas en su contra se refieren principalmente al uso de "tierras raras" o "metales raros" como el cobalto, pero también a la huella ecológica del litio, cuya extracción consumiría "cantidades astronómicas" de agua o al hecho de que no se reciclarían o poco. ¿Qué es realmente?
No soy competente, pero el artículo parece serioBaterías de almacenamiento: una gran cantidad de noticias falsasCon buenos apuntes sobre los componentes de baterias (por ej, lo esencial del litio proviene de Australia, no de los salares)CitarYa sea para equipar vehículos eléctricos o almacenar la electricidad producida por instalaciones solares o parques eólicos, las baterías de iones de litio se han convertido en uno de los eslabones esenciales en la transición energética. Pero en algunos medios y en las redes sociales, su huella ecológica se destaca regularmente. Entonces, ¿las baterías están tan "sucias"?En particular, las baterías gigantes se utilizan cada vez más para equilibrar las redes eléctricas. En este caso, permiten evitar el riesgo de apagón. Pero un número creciente de hogares y empresas también los están instalando para almacenar la electricidad producida por sus paneles fotovoltaicos.Las críticas en su contra se refieren principalmente al uso de "tierras raras" o "metales raros" como el cobalto, pero también a la huella ecológica del litio, cuya extracción consumiría "cantidades astronómicas" de agua o al hecho de que no se reciclarían o poco. ¿Qué es realmente?v/ES-Googlehttps://translate.google.com/translate?sl=fr&tl=es&u=https%3A%2F%2Fwww.revolution-energetique.com%2Fbatteries-de-stockage-une-flopee-de-fake-news%2F
Elon Musk warns that Tesla's 'Battery Day' tech is two years awayTesla's battery innovations won't reach 'high-volume' production until 2022.Richard Lawler, @RjccNurPhoto via Getty ImagesThe Tesla “battery day” presentation is almost here, set to take place tomorrow after being rescheduled from April due to the coronavirus pandemic. But with just hours to go until the company reveals something — the expectation is that it has developed at least one new type of battery cell that could help it stay ahead of growing EV competition — Elon Musk has some news.CitarWe intend to increase, not reduce battery cell purchases from Panasonic, LG & CATL (possibly other partners too). However, even with our cell suppliers going at maximum speed, we still foresee significant shortages in 2022 & beyond unless we also take action ourselves.— Elon Musk (@elonmusk) September 21, 2020According to Musk, “what we announce will not reach serious high-volume production until 2022,” and this will have implications for its Semi, Cybertruck and Roadster. He also went on to say that the company plans to increase battery cell purchases from partners like Panasonic and LG, but indicating the company will take action to avoid shortages in the future, a possible hint toward getting into cell manufacturing itself. We’ll find out exactly what that means when the presentation occurs tomorrow, with the Annual Meeting of Stockholders and Battery Day event scheduled to start at 4:30PM ET / 1:30PM PT.
We intend to increase, not reduce battery cell purchases from Panasonic, LG & CATL (possibly other partners too). However, even with our cell suppliers going at maximum speed, we still foresee significant shortages in 2022 & beyond unless we also take action ourselves.— Elon Musk (@elonmusk) September 21, 2020
Tesla lays out 'Battery Day' plans that lead to a $25,000 electric car"Tabless" 4860 battery cells and other changes could give Tesla EVs more range at lower prices.Richard Lawler, @RjccTeslaThe Tesla Battery Day presentation is under way, and CEO Elon Musk has shown off a number of changes the company is making that he says can halve the cost per kWh of building electric vehicle battery cells. Just before showing off the $140,000~ Model S Plaid and its 200MPH+ top speed, Musk said these changes could be enough to help Tesla make the compelling $25,000 electric car within three years, which we should note is similar to a “Three years away” comment he made in 2018. “We don’t have an affordable car” he said “...that’s something we will have in the future. But we’ve got to get the cost of batteries down.”Other than the price, that car doesn’t have a name or even much of a shape to talk about just yet, and considering the path of the $35,000 Model 3 — we wouldn’t quite want to pre-order one just yet. Speaking of pre-orders, apparently about 600,000 people have laid down $100 to get in line for the Cybertruck.As far as things that are closer to reality, Musk claimed a private beta of the long-awaited Full Self Driving upgrade for Tesla Autopilot could start in the coming months, following a “fundamental rewrite” of the car’s software.TeslaAlong with Drew Baglino, SVP of powertrain and energy engineering at Tesla, Musk said the changes include new tabless cells that can contain six times as much power, five times as much energy and increase range by 16 percent.The new cells measure 46mm by 80mm, which gives them their name, the 4680. As you can see in the livestream below, making these larger cells raised issues of thermal management, which has been addressed by their cylindrical design. Eliminating a “foil-to-tab” weld and aligning the foils in a shingled spiral gives these cells a shorter electrical path, although as TechCrunch notes, the manufacturing process isn’t quite working yet.TeslaTeslaThat’s in addition to “in body” battery cell engineering that makes the battery an integral part of the car’s frame, and plans to extract lithium from clay in the Nevada desert.As Reuters notes, analysts estimate Tesla battery packs cost bout $156 per kWh in 2019, and could cut that to as low as $70 or $80 in the next few years, which could shave off a couple thousand dollars per vehicle.https://www.youtube.com/watch?v=l6T9xIeZTds
Tesla introduces its tabless battery design on the road to 10 terawatt hours of productionJonathan Shieber @jshieber / 12:59 am CEST • September 23, 2020For Tesla to reach the ambitious goal of 10 to 20 terawatt hours of battery production per year that the company has set, it will need to advance the battery and its production.Today, during Tesla’s self-described Battery Day event, the company laid out a series of innovations that its CEO Elon Musk said will get it there. And it all starts with a new construction of the battery itself.As part of its announcements, the company has announced the creation of a new cell design, which the company said has a new 80 millimeter length that will give the cells five times the energy density, six times the power, and enable a 16% increase in range.“We’re starting to ramp up manufacturing of these cells at our pilot 10 gigawatt manufacturing facility just around the corner,” said Drew Baglino, the SVP of powertrain and energy engineering at Tesla.However, it should be noted that this new cell manufacturing system isn’t actually working yet. It’s “close to working” at the pilot plant level, Musk added.Traditional batteries are made of three components: the anode, the cathode and the separator. In addition to that basic battery structure, there are tabs that allow a cell’s energy to be transferred to an external source. Large-format lithium-ion cells have a “foil-to-tab” weld to collect the foils inside a cell and join them to a tab.Lithium ions flow from the anode to the cathode through the separator to discharge and charge the battery. The process has been the same for batteries for decades and the changes have been mostly in the material science, and changes to the size of the battery.Image of a traditional lithium ion battery and its components: the anode, cathode and separator. Image Credit: TeslaThose changes in size to increase power and density come with thermal issues, Baglino said.“This was the challenge that our team set its sights on to overcome,” Baglino said. “We came up with this tabless architecture that removes the thermal problem from the equation that allows us to go to the absolute lowest cost form factor and the simplest manufacturing process.”Tesla took the existing foils and laser patterned them and enabled dozens of connections into the active material through a shingled spiral. That new design means simpler manufacturing, fewer parts and a shorter electrical path length, which is how Tesla gets the thermal benefits it claims, according to Baglino.“For cylindricals to be able to get rid of the tabs dramatically simplifies winding and coating and has an awesome thermal and performance benefit,” said Baglino.Musk agrees. “It’s really a huge pain in the ass to have tabs,” Musk said during the event.By reducing the distance the electron has to travel, the cell has less thermal issues and a shorter path length in a larger tabless cell, according to Musk, who explained that though the cell is bigger, the power to weight ratio is better than a smaller cell with tabs.“This is quite hard to do,” said Musk. “Nobody’s done it before. So… it really took a tremendous amount of effort within Tesla engineering to figure out how do we make a fricking tabless cell and make it actually work and connect it to the top cap.”It’s the first of several steps that the company is taking to ramp up energy storage on its quest to move the world that much closer to renewable energy.“It took us a lot of trials but we’re very happy where we ended up,” said Baglino.
Un camino interesante que por supuesto, nuestra poderosa industria del automóbil no permitirá, coches eléctricos low cost. En China están triunfando.Aquí no quieren que nadie les haga sombra por eso creo que limitarán su expansión en Europa.China alcanza los 100.000 coches eléctricos vendidos en agosto, y dispara la venta de modelos low cost3752 eurosTienes versiones con más autonomía por 8188 euros.Tanta pasta y tanta economía verde, para que al final vengan los chinos a decirnos como va a ser el futuro y además por cuatro perras.https://forococheselectricos.com/2020/09/china-alcanza-los-100-000-coches-electricos-vendidos-en-agosto-y-dispara-la-venta-de-modelos-low-cost.html
No te equivoques. Nadie compraría eso. Todavía seguimos con la visión del coche que teníamos en 1980.
Cita de: Mad Men en Septiembre 23, 2020, 08:32:45 amUn camino interesante que por supuesto, nuestra poderosa industria del automóbil no permitirá, coches eléctricos low cost. En China están triunfando.Aquí no quieren que nadie les haga sombra por eso creo que limitarán su expansión en Europa.China alcanza los 100.000 coches eléctricos vendidos en agosto, y dispara la venta de modelos low cost3752 eurosTienes versiones con más autonomía por 8188 euros.Tanta pasta y tanta economía verde, para que al final vengan los chinos a decirnos como va a ser el futuro y además por cuatro perras.https://forococheselectricos.com/2020/09/china-alcanza-los-100-000-coches-electricos-vendidos-en-agosto-y-dispara-la-venta-de-modelos-low-cost.htmlNo te equivoques. Nadie compraría eso. Todavía seguimos con la visión del coche que teníamos en 1980.
Cita de: Saturio en Septiembre 23, 2020, 10:42:15 amCita de: Mad Men en Septiembre 23, 2020, 08:32:45 amUn camino interesante que por supuesto, nuestra poderosa industria del automóbil no permitirá, coches eléctricos low cost. En China están triunfando.Aquí no quieren que nadie les haga sombra por eso creo que limitarán su expansión en Europa.China alcanza los 100.000 coches eléctricos vendidos en agosto, y dispara la venta de modelos low cost3752 eurosTienes versiones con más autonomía por 8188 euros.Tanta pasta y tanta economía verde, para que al final vengan los chinos a decirnos como va a ser el futuro y además por cuatro perras.https://forococheselectricos.com/2020/09/china-alcanza-los-100-000-coches-electricos-vendidos-en-agosto-y-dispara-la-venta-de-modelos-low-cost.htmlNo te equivoques. Nadie compraría eso. Todavía seguimos con la visión del coche que teníamos en 1980.Eso mismo decíamos los aficionados al mundo del motor de los coreanos hace 15 años y ya dan sopas con hondas en fiabilidad a muchos europeos. En China se produce con una calidad altísima (cuando se paga). Al final el único componente crítico del coche eléctrico es la batería (los motores son simples como el asa de un cubo y el resto del coche ya saben como fabricarlo). En el momento en que copien consigan la tecnología de las baterías, tenemos el coche chino servido.Por cierto Londres está lleno de taxis BYD